FarmCamps Klantenservice

FarmCamps klantenserviceFarmCamps klantenservice

Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag te bereiken van 09.00 tot 17.00 uur via +31 (0)88 888 91 88. Stel je jouw vraag liever via e-mail? Mail dan naar reservering@farmcamps.nl. We zullen je e-mail zo snel mogelijk beantwoorden.

Heb je ook onze veelgestelde vragen al bekeken? Misschien vind je daar al het antwoord op jouw vraag. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende categorieën. Selecteer de juiste categorie en kijk of jouw vraag erbij staat.

Hebben we jouw vraag gemist?

Staat jouw specifieke vraag niet in het overzicht hieronder? Bel ons dan tijdens kantooruren of mail je vraag naar reservering@farmcamps.nl. Doordeweeks beantwoorden we je mail binnen 48 uur. E-mail je ons in het weekend, dan pakken we deze na het weekend zo snel mogelijk op.

Boeken en betalen

Boeken en betalen van een FarmCamps vakantieBoeken en betalen van een FarmCamps vakantie

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Hoe kan ik betalen?

Bij FarmCamps kun je betalen met iDEAL (gratis) of met Visa (+0,9%), Mastercard (+0,9%), Bancontact/MR Cash (+1,2%) en Sofort Uberweisung.

Kan ik mijn boeking in termijnen betalen?

  • Dat kan. Bij het boeken van je luxe tent kun je ervoor kiezen om in 2 termijnen te betalen. Je betaalt het eerste deel (50%) direct online bij boeking. De overige 50% betaal je uiterlijk 10 weken voor aankomst.
  • Je kunt er ook voor kiezen om direct bij het boeken het complete bedrag online te voldoen.
  • Indien je een boeking maakt binnen 10 weken voor aankomst dient de totale reissom direct bij boeking online betaald te worden.

Het boeken van een FarmCamps vakantie op de website lukt niet, kun je mij helpen?

Wij helpen je graag om de boeking af te ronden. Je kunt ons bellen tijdens kantooruren op telefoonnummer 088-888 9188. Of stuur een e-mail naar reservering@farmcamps.nl, dan nemen wij z.s.m. contact met je op.

Ik wil mijn boeking wijzigen, hoe doe ik dit?

Indien je een product bij wilt boeken, bijvoorbeeld een handdoekenpakket of een lekker ontbijtje aan de tent, dan kan je dit zelf doen via MyFarmCamps.

Mocht je een grotere wijziging willen maken, bijvoorbeeld de datum van jullie vakantie aanpassen, dan kun je het beste even contact met ons opnemen voor de mogelijkheden. Wij brengen voor grote wijzigingen € 32,50 wijzigingskosten in rekening. Het wijzigen van de datum van je vakantie kan tot 4 weken voor aankomst.

Je kunt telefonisch contact met ons opnemen tijdens kantooruren op telefoonnummer 088 888 9188 of mailen naar reservering@farmcamps.nl.

Moet ik schoonmaakkosten betalen? 

Niemand heeft zin om na zijn vakantie de tent te moeten schoonmaken dus daarom doen onze boeren dat voor jullie. Daarvoor vragen ze wel een kleine bijdrage, namelijk € 15,- voor een tent zonder badkamer en € 20,- voor een tent met badkamer naast of in de tent. Wel moet de tent netjes, compleet en in goede staat achtergelaten worden. Ook dien je voor vertrek zelf de bedden af te halen, de afwas te doen en het vuilnis weg te brengen. 

Indien je een hond meeneemt (dit mag alleen indien aangegeven bij de boeking) dan zijn de schoonmaakkosten € 35 voor een tent zonder badkamer en € 40 voor een tent met badkamer.

Wanneer komt de overeenkomst tot stand?

Er komt definitief een overeenkomst tot stand tussen jou en FarmCamps met betrekking tot de verhuur van een tent of BedStay, als je akkoord gaat met de Boekingsvoorwaarden FarmCamps en je telefonisch of via de FarmCamps website je boeking definitief maakt en/of de bijbehorende (deel van de) reissom betaald hebt.

Is het herroepingsrecht van toepassing?

FarmCamps wijst je erop dat de boeking die je maakt wettelijk definitief is. Een herroepingsrecht (de zogeheten afkoelperiode) is hierbij niet van toepassing.

Kan ik mijn vakantie annuleren?

Het kan gebeuren dat je de geboekte vakantie door onvoorziene omstandigheden moet annuleren. In dit geval dien je dit via e-mail of telefonisch (tijdens kantooruren) aan FarmCamps door te geven. Indien je de geboekte vakantie moet annuleren dan geldt dat je, naast de verschuldigde reserveringskosten, ook de volgende bedragen verschuldigd bent: i) bij annulering eerder dan 40 dagen voor de dag van aankomst: 50% van de tenthuur ii) bij annulering later dan 40 dagen voor de dag van aankomst: 100% van de tenthuur en iii) bij voortijdige beëindiging van het verblijf: 100% van de totale reissom. FarmCamps zal zorgdragen voor terugbetaling van de teveel betaalde reissom binnen twee weken op de door jou opgegeven bankrekening.

Je kunt er ook voor kiezen om de datum van je vakantie te wijzigen. Dit kan tot 4 weken voor aankomst. Hiervoor brengen wij € 32,50 wijzigingskosten in rekening.

Wij willen een hele FarmCamps locatie afhuren. Kunnen wij dan de activiteiten aanpassen naar onze eigen behoefte?

Het is mogelijk om een hele FarmCamps locatie te boeken voor bijvoorbeeld een familie uitje of vriendenreünie. Een aangepast activiteiten- en dienstenprogramma kunnen we aanbieden in overleg met de boer en boerin.

Hebben jullie interesse om een gehele FarmCamps locatie te huren, dan verzoeken wij jullie om contact op te nemen met onze reserveringsafdeling op telefoonnummer 088 888 9188. Of stuur een e-mail naar reservering@farmcamps.nl, dan nemen wij z.s.m. contact met je op. In een geheel vrijblijvend gesprek kunnen we samen bepalen of we invulling kunnen geven aan jullie wensen.

Zijn gas, water en elektra inbegrepen?

Ja het gebruik van gas, water en elektra is inbegrepen in de huurprijs van de tent.

Wat is er nog meer inbegrepen bij de huurprijs van de luxe tenten?

De huur van onze luxe tenten en BedStays is inclusief een handig huishoudpakketje met daarin een klein flesje afwasmiddel, vaatwasborsteltje, schuursponsje, vaatdoekje, keukenhanddoek, theedoek, handzeepje, 2 vuilniszakken en lucifers. Ook krijgen jullie een rondleiding over de boerderij en ons boerenpaspoort en boerenknechtdiploma voor de kinderen. De reserveringskosten, eindschoonmaak, bedlinnen en toeristenbelasting zijn verplichte extra kosten die niet bij de huurprijs zijn inbegrepen.

Kan ik mijn eigen caravan/vouwwagen/tent meenemen?

Bij FarmCamps is het alleen mogelijk een luxe tent of BedStay te boeken. Enkele FarmCamps boerderijen hebben op hun erf ook staplaatsen die ze zelf verhuren. Hiervoor kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende boerderij. Wil je weten welke boerderijen dat zijn, kijk dan op de website bij "Onze Boerderijen" en selecteer links op de pagina het filter "eigen boerderijcamping".

Boeren activiteiten, diensten en spelen

Boeren activiteiten, diensten en spelenBoeren activiteiten, diensten en spelen

Voor welke leeftijden zijn de boeren activiteiten?

  • Kinderen van 6 jaar of ouder kunnen zelfstandig deelnemen aan bijna alle FarmCamps activiteiten (tenzij anders aangegeven).
  • Kinderen onder de 6 jaar mogen ook meedoen aan de FarmCamps activiteiten, maar dan wel onder de begeleiding van iemand van 13 jaar of ouder.

Kun je gegarandeerd meedoen aan de boerenactiviteiten indien je deze niet van te voren boekt?

  • Sommige activiteiten kennen een maximum en minimum aantal deelnemers. Wil je zeker zijn van een plekje dan raden we je aan om deze activiteiten online, dus voorafgaand aan je vakantie, bij te boeken.
  • Ieder kind krijgt bij aankomst gratis ons boerenpaspoort en kan daarmee zijn/haar boerenknechtdiploma halen.

Diverse activiteiten zijn gratis. Is het mogelijk om extra gratis activiteiten en diensten bij te boeken?

Gratis activiteiten en diensten worden eenmalig aangeboden tijdens je FarmCamps vakantie.

Wanneer en waar vinden de boerenactiviteiten plaats tijdens ons verblijf?

De boer en boerin geven bij aankomst aan waar en wanneer de activiteiten tijdens jullie vakantie plaatsvinden. Het tijdstip en de locatie van de activiteiten kunnen wekelijks wisselen, afhankelijk van het werk dat gepland staat op de boerderij. Op elke boerderij hangt op een centraal punt een activiteitenbord waarop je elke dag het tijdstip en de locatie van de activiteiten die op die dag plaatsvinden kunt bekijken.

Zijn er wasmachines en wasdrogers aanwezig?

Op alle FarmCamps locaties zijn wasmachines aanwezig. Op enkele locaties zijn ook wasdrogers aanwezig. Je kunt hier tegen betaling gebruik van maken.

Kan ik ook de extra activiteiten bij de boer afrekenen met een pinpas of creditcard?

Alle diensten en activiteiten die je vooraf bij ons boekt, dien je ook vooraf bij ons te betalen. Alleen de diensten en activiteiten die je ter plekke boekt, moet je ter plekke afrekenen bij vertrek. Je kunt op sommige FarmCamps boerderijen met pin betalen. Met creditcard betalen op de boerderij is helaas niet mogelijk. Sommige locaties beschikken niet over een pinautomaat, in dit geval dien je contant af te rekenen bij de boer. In de informatiemap in de tent vind je het adres van de dichtstbijzijnde pinautomaat. 

Zijn FarmCamps geschikt voor mensen met een handicap?

  • FarmCamps zijn momenteel niet specifiek ingericht voor mensen met een handicap. Onze luxe tenten zijn wel ruim genoeg voor mensen met een rolstoel. Sommige FarmCamps boerderijen hebben ook een verhard pad naar de tenten wat gemakkelijk is voor rolstoelgebruik. Bel of mail ons als je wilt weten welke boerderijen geschikt zijn.
  • Kinderen en volwassenen met een verstandelijke handicap mogen natuurlijk meedoen aan alle boerenactiviteiten, eventueel onder begeleiding indien wenselijk.
  • FarmCamps boerderijen zijn zeer geschikt voor kinderen uit het speciaal basisonderwijs, en kinderen met een PGB die in aanmerking komen voor logeerweekenden. Indien er normaliter onder begeleiding op vakantie wordt gegaan, dient er ook een begeleider mee te gaan op de FarmCamps boerderijvakantie. Onze boeren en boerinnen zijn niet gekwalificeerd om deze kinderen te begeleiden, maar de kinderen zijn natuurlijk van harte welkom.

Welke boerenactiviteiten zijn er?

Iedere FarmCamps locatie is uniek en heeft een eigen activiteitenprogramma. Op de FarmCamps boerderijen zijn onder andere de volgende activiteiten te boeken:

  • De boerenrondleiding (gratis)
  • Op stap met de boer(in) € 5,- p.p.
  • Het behalen van je boerenknechtdiploma (gratis)

Welke boerendiensten zijn er?

Iedere FarmCamps locatie is uniek en heeft eigen boerendiensten. Op de FarmCamps boerderijen zijn in ieder geval de volgende pakketten en diensten bij te boeken:

  • Ontbijt aan de tent
  • BBQ pakket
  • Handdoekenpakket
  • Babypakket 

De FarmCamps locaties hebben daarnaast een kleine boerderijwinkel waar je wat lekkers te eten en te drinken kunt halen.

Heeft iedere FarmCamps dezelfde speeltoestellen?

  • Iedere FarmCamps locatie heeft zijn eigen speeltoestellen en speelgelegenheden. Sommige locaties beschikken over een Hooi Hooi Speelschuur, een Water Pret Weide, Tractor Banden Klimtoren en/ of de Stoere Boeren Stormbaan.
  • Iedere FarmCamps boerderij beschikt over een peuter speelplaats, skelters en diverse schommels en trampolines.
  • Iedere FarmCamps boerderij beschikt over een Dierenweide en een Knuffelschuur.

Heeft iedere FarmCamps dezelfde sportfaciliteiten?

Iedere FarmCamps boerderij heeft zijn eigen sportfaciliteiten variërend van boerengolf, klootschieten, tafeltennis, volleybalveld, voetbalveld, tennisveld, kanoverhuur, vliegers tot aan visfaciliteiten.

Hoe vind ik de FarmCamps locatie met de activiteiten, diensten, sporten en speel-faciliteiten die het beste bij ons past?

Je kan hiervoor het beste in het hoofdmenu op de website op “Onze Boerderijen” klikken. Aan de linkerkant van deze pagina krijg je verschillende filter mogelijkheden te zien waar je jouw specifieke voorkeur aan kunt geven. Na het aangeven van je voorkeur laat de pagina zien welke boerderijen hieraan voldoen. Je mag ons natuurlijk ook altijd bellen op nummer 088 888 9188 of een mailtje sturen naar reservering@farmcamps.nl voor persoonlijk advies.

FarmCamps accommodaties

FarmCamps accommodaties FarmCamps accommodaties

Hebben de luxe tenten stroom?

Ja, in iedere tent is stroom. Daarnaast heeft de tent in iedere ruimte een lamp en zijn er meerdere stopcontacten. Gebruik hiervan is uiteraard bij de prijs inbegrepen.

Hebben de luxe tenten stromend water?

Ja, al onze luxe tenten hebben koud stromend water. De Ranchtent, Lodgetent en Barntent hebben ook warm stromend water. 

Hebben de luxe tenten een toilet?

Ja, al onze tenten zijn voorzien van een eigen toilet.

Zit er een douche of bad in de tent?

  • In de Safaritent en Farmtent zit geen douche. Je kunt gebruik maken van de douches in het sanitairgebouw. Hetzelfde geldt voor de BedStays.
  • De Ranchtent heeft de Hooi Hooi Badtrailer naast de tent: een paardentrailer omgebouwd tot jouw eigen luxe privé badkamer met ligbad en regendouche.
  • De Lodgetent heeft een badkamer met douche, toilet en wastafel in de tent.
  • De Barntent heeft een badkamer met ligbad, douche, toilet en wastafel in de tent.

Zit er een kachel in de luxe tenten?

  • Ja, in al onze luxe tenten zitten 1 (Safaritent en Farmtent) of 2 (Ranchtent, Lodgetent en Barntent) gaskachels
  • De BedStays zijn voorzien van een potkachel waarmee je het zo lekker warm kunt maken dat het hier ook in de winter heerlijk vertoeven is.

Moet ik mijn eigen keukenspullen meenemen?

Nee, de keuken is ingericht met alle basisbenodigdheden, zoals pannen, servies en bestek.

Kan ik koken in de tent?

Je kunt gewoon koken in de tent. Er zit een 4-pits gasfornuis in en een basis keukeninventaris. Daarnaast beschikt je tent over een kleine koelkast.

Hoe zet ik koffie en thee in de tent?

In al onze luxe tenten kun je een ouderwetse pot koffie zetten, namelijk door water te koken in de fluitketel en deze op te gieten in een filter met filterkoffie op een thermoskan. Er zit geen waterkoker in onze tenten omdat op de meeste boerderijen de stroomvoorziening onvoldoende capaciteit heeft.

In de Ranchtenten, Lodgetenten en Barntenten staat ook een Illy Espressomachine. Voor deze machine heb je speciale Illy espressocapsules nodig die je op al onze boerderijen in het winkeltje kunt kopen.

Moet ik mijn eigen beddengoed meenemen?

Nee, de slaapruimtes zijn volledig ingericht met dekbedden en kussens en de boerin leg schoon beddengoed voor jullie klaar in de tent. Je betaalt voor het bedlinnen €5,- per persoon voor het gehele verblijf.

Bij sommige boerderijen kun je ook kiezen voor de Boeren Beddenopmaak. Voor € 5,- per bed worden jullie bedden dan opgemaakt voor aankomst.

Moet ik mijn eigen handdoeken meenemen?

De handdoeken zijn niet bij de prijs inbegrepen. Je kan deze zelf meenemen of je kan voor € 4,- een handig handdoekenpakket met 1 grote en 1 kleine handdoek bijbestellen.

Is het beddengoed anti-allergisch?

Het beddengoed is hypoallergeen getest.

Wat voor uitzicht heb ik?

Je kunt bij het boeken je voorkeur aangeven. Maar in alle gevallen geldt dat de boer en boerin de tentindeling voor aankomst bepalen afhankelijk van de grootte van de groep, aanwezigheid van een hond en eventuele voorkeuren.

Onze luxe tenten staan allemaal op het gras met ruimte voor en naast de tenten.

Wat zit er in de speelkist?

  • Gezelschapspelletjes voor jong en oud.
  • Speelgoed om lekker buiten te spelen.
  • Kleurpotloden

Mag er gerookt worden in de luxe tenten?

Nee, er mag niet gerookt worden in de tent. Wel mag je buiten de tent en op het centraal terras roken.

Is er Wifi op de boerderij?

Op al onze FarmCamps boerderijen is er gratis Wifi bij de receptie. Sommige locaties hebben zelfs Wifi in de tenten of bieden dit aan tegen betaling. Wil je weten welke locaties dit zijn, kijk dan op onze website bij "Onze Boerderijen" en selecteer het filter Wifi in de tent. Houd er rekening mee dat boerderijen in het buitengebied zitten en daardoor niet altijd een goede ontvangst hebben.

Hebben de tenten een kinderbedje en/of kinderstoel?

Nee, de Safaritenten, Farmtenten en Ranchtenten hebben stapelbedden voor de kinderen. De Lodgetenten hebben 2- eenpersoonsbedden en een bedstee voor de kinderen. In de Barntent zit zowel een stapelbed als een slaapzolder voor de kinderen.

Je kunt eventueel een babypakket met kinderstoel, bedje en aankleedkussen bijboeken voor € 15,-. Het bedlinnen voor het kinderbedje moet je zelf meenemen. 

Honden en eigen paarden

FarmCamps honden en eigen paardenFarmCamps honden en eigen paarden

Mag ik een hond of paard meenemen?

  • Op de meeste boerderijen mag je een hond meenemen. Hiervoor hebben wij op iedere boerderij een beperkt aantal tenten beschikbaar. In deze tenten mag er maximaal 1 hond per accommodatie mee. Indien je een hond mee wilt nemen dan dien je dit direct bij boeken aan te geven bij het reisgezelschap. Het kan dus zijn dat er in de door jou gewenste periode geen ‘tent waarin de hond welkom is’ meer beschikbaar is. In dat geval kan je je hond dus niet meenemen of moet je een andere periode of boerderij kiezen.
  • In verband met overdraagbare ziektes zijn alleen honden en op sommige boerderijen paarden toegestaan. Andere huisdieren kun je dus helaas niet meenemen.
  • Op de boerderij moeten honden altijd aangelijnd zijn. Daarnaast mag je ze niet op het boerenerf uitlaten, omdat de boerderijdieren ziek kunnen worden van het eten van ontlasting van honden.
  • Bij FarmCamps Den Branderhorst, BoeBaDoe en Op de Beemd zijn geen honden toegestaan.
  • Bij een aantal boerderijen is het toegestaan om 2 honden mee te nemen. Dit zijn: FarmCamps Five Star, 't Oortjeshek, Noorderwaard en De Smulhoeve.

Moet ik betalen als ik mijn hond of paard mee wil nemen?

  • We brengen € 35,- in rekening voor het schoonmaken van een Safaritent, Farmtent of BedStay en € 40,- voor een Lodgetent, Ranchtent of Barntent waarin een hond verblijft.
  • Op FarmCamps Fleur Stables, Breehees, De Geele Bosch, De Verloren Kost, Five Star en De Smulhoeve kun je je eigen paard meenemen. Vraag vooraf even bij ons na of er plek is tijdens de door jou gewenste periode. De kosten hiervoor verschillen per boerderij.

Voorbereiding boerderijvakantie

Voorbereiding boerderijvakantieVoorbereiding boerderijvakantie

Moet ik mijn eigen beddengoed meenemen?

Nee dit is niet nodig, alle slaapplaatsen zijn voorzien van dekbedden, kussens en bedlinnen.

Moet ik mijn eigen keukenspullen meenemen?

Nee dit is niet nodig, de tent is uitgerust met een basis keukenuitrusting.

Moet ik mijn eigen boodschappen meenemen?

Op veel FarmCamps locaties is een boerderijwinkel met een basis assortiment waar je iets lekkers te eten en te drinken kunt kopen voor tussendoor. Je eigen keuken verbruikspullen meenemen is handig. Mocht je hier niet aan denken, dan is er altijd een supermarkt in de buurt waar je terecht kunt. In de informatiemap in de tent staat beschreven waar de dichtstbijzijnde supermarkt is.

Moet ik mijn eigen wc-papier meenemen?

Nee, het gebruik van wc-papier op FarmCamps is gratis.

Wat moet ik meenemen in het geval van slecht weer?

Indien er regen is voorspeld raden we je aan om rubber laarzen en goede regenkleding voor de kinderen mee te nemen. Mocht het fris zijn dan raden we je aan om je in laagjes te kleden.

Ben ik iets vergeten?

Neem zaklantaarns mee. Het is maar al te spannend om samen met de kids de camping en het erf te verkennen bij nacht. Broodjes en marshmallows om te roosteren boven het kampvuur doen het ook altijd goed!

Inchecken en uitchecken

Inchecken en uitcheckenInchecken en uitchecken

Wanneer kan ik inchecken?

Je kunt op maandag en vrijdag tussen 15.00 en 19.00 uur inchecken op onze boerderijen. Mocht je verlaat zijn, neem dan even direct contact op met de boer.

Wanneer kan ik uitchecken?

Je hebt op maandag en vrijdag tot 10.00 uur de tijd om uit te checken. Heb je een kort weekend geboekt? Dan mag je op zondag uiterlijk om 17.00 uur uitchecken.

Daggasten en logees

Daggasten en logeesDaggasten en logees

Mogen wij daggasten ontvangen in onze luxe tent tijdens onze FarmCamps boerderijvakantie?

  • Daggasten zijn welkom op FarmCamps tegen betaling. De vergoeding verschilt per boerderij en is meestal maar een paar euro per gast, per dag.
  • Daggasten dien je aan te melden en vooraf af te rekenen bij de boer(in).

Mogen daggasten blijven slapen?

Daggasten mogen niet blijven slapen.

Mogen daggasten meedoen aan het boerenactiviteiten programma?

  • Daggasten mogen meedoen aan het gratis activiteitenprogramma indien zij zich van te voren aangemeld hebben bij de boer.
  • Als er plek is dan mogen daggasten uiteraard gewoon meedoen aan betaalde activiteiten. Je kunt dit van te voren navragen en ter plekke afrekenen met de boer(in).

Klachten

KlachtenKlachten

Heb je een klacht over de dienstverlening van FarmCamps of over jullie verblijf? Je kunt je klacht kenbaar maken door ons te e-mailen op info@farmcamps.nl. Wij zullen binnen 14 dagen schriftelijk reageren. Bij een klacht ter plaatse streven wij ernaar om deze al tijdens jullie verblijf op te lossen. Onze volledige klachtenprocedure tref je aan in onze algemene voorwaarden.

Een klacht kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Geschillen kunnen zowel door de consument als FarmCamps worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl) of via het Europese ODR platform (http://ec.europa.eu/consumers/).