Veelgestelde vragen coronavirus

Veelgestelde vragen over het coronavirusVeelgestelde vragen over het coronavirus

Naar aanleiding van recente berichtgevingen over het coronavirus kunnen we ons voorstellen dat er meerdere vragen zijn met betrekking tot jullie vakantie. Op deze pagina houden we je op de hoogte van actuele ontwikkelingen.

Let op! Onderstaande maatregelen en protocol kunnen op basis van de ontwikkelingen worden aangepast. Houd daarom deze pagina in de gaten voor de laatste info vanuit FarmCamps.

Wachttijden klantenservice

Er komen op dit moment veel vragen binnen bij onze klantenservice. Hierdoor kan de wachttijd langer zijn dan je van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak, we werken met man en macht om iedereen zo goed mogelijk te helpen.

Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag te bereiken van 10.00 tot 17.00 uur. We verzoeken je om eventuele vragen te stellen via reservering@farmcamps.nl. We zullen je e-mail zo snel mogelijk beantwoorden. Je helpt ons en andere gasten door in je e-mail de volgende gegevens te vermelden:

  • Het reserveringsnummer van jouw boeking

Bij concrete verzoeken tot omboeken:

  • Locatie
  • Boerderij
  • Type tent
  • Periode

Laatst bijgewerkt: woensdag 26 maart 2020 10:00 uur

Kan ik mijn vakantie gewoon boeken?

Kan ik mijn vakantie gewoon boeken?Kan ik mijn vakantie gewoon boeken?

Ja, je kunt een vakantie boeken met een kosteloze omboekgarantie, mocht deze onverhoopt niet door kunnen gaan als gevolg van de huidige of toekomstige maatregelen m.b.t. het coronavirus. 

We kunnen helaas niet in de toekomst kijken, maar houden nauwlettend in de gaten hoe het coronavirus zich ontwikkelt en wat de impact zou kunnen zijn op jouw vakantie. Mocht de situatie zich zo wijzigen dat jouw vakantie niet door kan gaan, dan kan er kosteloos worden omgeboekt. Bekijk de voorwaarden onderaan de pagina.

Zijn jullie open?

Zijn jullie open?Zijn jullie open?

Onze FarmCamps-locaties zijn geopend. Maar het is een zeer terechte vraag.

We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM. Onze boerderijen zijn kleinschalig opgezet, er is veel ruimte op het erf en bij de tenten (er is gemiddeld zeker 5 meter afstand tussen de tenten). Voor een verblijf op onze FarmCamps locaties gelden dezelfde landelijke richtlijnen als die je thuis opvolgt. 

In reactie op het overheidsbeleid zullen we bij FarmCamps zorgdragen dat alle boerderij activiteiten al dan niet, dan wel in aangepaste vorm plaatsvinden, zodat de 1,5 meter afstand regel wordt gewaarborgd.

Ik heb een vakantie geboekt, gaat deze nog door?

Ik heb een vakantie geboekt, gaat deze nog door?Ik heb een vakantie geboekt, gaat deze nog door?

Ja, jouw vakantie kan (vooralsnog) doorgang vinden. In het geval van een negatief reisadvies voor jouw bestemming word je hierover door ons geïnformeerd. Naar aanleiding van de aangekondigde maatregelen van maandag 23 maart is gebleken dat het openhouden van onze boerderijen momenteel afhankelijk is van de besluitvorming van de verschillende gemeenten.

Wij zijn voor al onze locaties in contact aan het treden met de lokale gemeente om de impact voor FarmCamps en jouw vakantie in kaart te brengen. Dit vergt mogelijk enige tijd. Mocht jouw vakantie door overheidsmaatregelen niet door kunnen gaan, dan word je hierover door ons geïnformeerd en kijken we samen naar een mogelijke nieuwe aankomstdatum.

Mocht je toch twijfelen en ook zonder negatief reisadvies willen omboeken, dan kun je vanaf 14 dagen tot zelfs één dag voor aankomst je boeking kosteloos omboeken naar een andere periode/locatie. Mocht er voor jouw aankomstdatum / boerderij iets gewijzigd worden qua voorwaarden of maatregelen, dan nemen we per e-mail contact met je op. Bekijk de voorwaarden onderaan de pagina.

Mag ik mijn verblijf verplaatsen naar een andere datum?

Mag ik mijn verblijf verplaatsen naar een andere datum?Mag ik mijn verblijf verplaatsen naar een andere datum?

Ja dat mag. In het geval van een negatief reisadvies voor jouw bestemming word je hierover door ons geïnformeerd. Mocht je toch twijfelen en ook zonder negatief reisadvies willen omboeken, dan kun je vanaf 14 dagen tot zelfs één dag voor aankomst je boeking kosteloos omboeken naar een andere periode/locatie in hetzelfde aankomstjaar op basis van beschikbaarheid. Bekijk de voorwaarden onderaan de pagina.

Mocht er voor jouw aankomstdatum / boerderij iets gewijzigd worden qua voorwaarden of maatregelen, dan nemen we per e-mail contact met je op. 

We verzoeken je vriendelijk om je aanvraag voor een omboeking per e-mail (reservering@farmcamps.nl) naar ons te sturen. Op deze manier kunnen we de administratieve handelingen die hierbij horen zo snel mogelijk verwerken.

Kan ik (kosteloos) annuleren?

Kan ik (kosteloos) annuleren?Kan ik (kosteloos) annuleren?

We adviseren je om altijd eerst je eigen reis- en/of annuleringsverzekering te raadplegen voor meer informatie over het annuleren van jouw vakantie. Het annuleren van jouw vakantie bij FarmCamps vanwege het coronavirus is mogelijk, maar niet kosteloos. Hiervoor gelden onze boekingsvoorwaarden.

Ik mag mijn land niet uit vanwege richtlijnen van de overheid (uitreisverbod België en Duitsland), wat nu?

Ik mag mijn land niet uit vanwege richtlijnen van de overheid (uitreisverbod België en Duitsland), wat nu?Ik mag mijn land niet uit vanwege richtlijnen van de overheid (uitreisverbod België en Duitsland), wat nu?

Heb je een vakantie geboekt vanuit België of Duitsland en heb je hierdoor te maken met het uitreisverbod wat in deze landen is opgelegd vanuit de overheid, dan begrijpen we dat je je zorgen maakt over jouw vakantie. Voor vakanties van onze Belgische en Duitse gasten met een aankomstdatum tot 6 april nemen wij contact met je op. We kijken dan samen naar de mogelijkheden voor het vinden van een geschikte nieuwe aankomstdatum.

Wat zijn de afspraken met de boer(in) wat betreft gezondheid?

Wat zijn de afspraken met de boer(in) wat betreft gezondheid?Wat zijn de afspraken met de boer(in) wat betreft gezondheid?

Onze boeren houden ons op de hoogte over ziekmeldingen of ziekteverschijnselen binnen hun gezin of bedrijf. In geval van twijfel over de situatie op de boerderij wordt in overleg met de boeren besloten welke maatregelen moeten worden getroffen en wordt bekeken of het nodig is om de boerderij tijdelijk te sluiten. Mocht dat het geval zijn, worden gasten die geboekt hebben op de betreffende boerderij hier direct over geïnformeerd en kan er kosteloos worden omgeboekt. Ook bij ons gaat gezondheid en veiligheid voor alles.

Ik voel me niet zo lekker, wat nu?

Ik voel me niet zo lekker, wat nu?Ik voel me niet zo lekker, wat nu?

Mocht jij of iemand in jouw reisgezelschap/directe omgeving last hebben van klachten die gerelateerd zijn aan die van het coronavirus (hoesten, keelpijn, koorts), dan moeten we je helaas verzoeken thuis te blijven. Neem contact op met onze klantenservice om je vakantie kosteloos om te boeken naar een andere periode/locatie. Bekijk de voorwaarden onderaan de pagina.

Voorwaarden

VoorwaardenVoorwaarden

Voorwaarden gratis omboeken:

  • Vanaf 14 dagen tot één dag voor aankomst kun je de boeking kosteloos omboeken naar een andere periode/locatie in hetzelfde aankomstjaar op basis van beschikbaarheid. Mocht er voor jouw aankomstdatum/boerderij iets gewijzigd worden qua voorwaarden of maatregelen, dan nemen we per e-mail contact met je op. 

  • Is er een prijsverschil tussen de nieuwe vakantie en jouw oorspronkelijke vakantie? Dan berekenen wij het verschil tussen de nieuwe prijs en de betaalde prijs. Het verschil betaal je bij of ontvang je van ons terug.
  • We verzoeken je vriendelijk om je aanvraag voor een omboeking per e-mail (reservering@farmcamps.nl) naar ons te sturen. Op deze manier kunnen we de administratieve handelingen die hierbij horen zo snel mogelijk verwerken.
Voorwaarden annuleren:

Het annuleren van jouw vakantie bij FarmCamps vanwege het coronavirus is mogelijk, maar niet kosteloos. Hiervoor gelden onze boekingsvoorwaarden.